Posts

welkom

Afbeelding
Welkom Leuk dat je deze blog bezoekt.                      Mijn naam is Gerda. Ik ben 69 jaar. Mijn broer Jan kwam vorig jaar (2017) met de vraag of mijn man Hans en ik het leuk zouden vinden om een camperreis door Amerika te maken met hem. Hij wil dit al een aantal jaren . Zijn vrouw kan niet mee. Jan wil dit al jaren doen. Hij is nu met pensioen, dus in de gelegenheid. Tot nu toe heeft hij nog geen mensen uitgenodigd om mee te gaan. Wij waren helemaal niet op Amerika georienteerd en hadden ook geen plannen om een camperreis te gaan doen. Maar we wilden er wel over nadenken. Zo gezegd zo gedaan en na enige tijd hebben we besloten om het te gaan doen. De organisatie Travelhome - een dochter van de ANWB - biedt zgn. wegbrengcampers aan. Dit zijn - zoals het woord zeg - campers die van de fabriek in Amerika gebracht worden naar de stad waar ze verhuurd worden. In dit geval is dat van Chicago naar Los Angeles. Het kan o.a. in de maand april. Omdat je de camp

2 april

Maandag 2 april We vertrekken om 7 uur 's morgens uit Maartensdijk. Frank onze zoon brengt ons naar Schiphol. We vliegen om 11 uur. We vertrekken op tijd. De vlucht gaat voorspoedig met warme lunch. Om 12.30 plaatselijke tijd landen we. We verwachten een busje dat ons naar het hotel brengt. Er zij nog meer Nederlanders die naar hetzelfde hotel gaan. We zien echter niets of niemand. Een van ons vraagt het aan een andere chauffeur die staat te wachten. Hij is zo aardig om even  naar ons hotel te bellen en even later komt er inderdaad een busje. Het hotel is gedateerd maar prima. Er is geen ontbijt inbegrepen dus we gaan even naar de Aldi om de hoek . We moeten de volgende ochtend al om 6 uur weg.  s Avonds hebben we gegeten in het hotel.

3 april

Afbeelding
Dinsdag 3april Er staat een bus klaar. Hij is helemaal vol. Om 6 uur zou de bus vertrekken naar de camperplaats, maar we bleven in de bus wachten tot 6.45 uur. Niemand weet waarom.  Half tien waren we op plaats van bestemming, een KOA  camping .Daar stonden de campers voor ons klaar. Hans had ons per mail gemeld, dus we waren snel aan de beurt voor instruktie. De meneer wijst ons de camper die voor ons is bestemd. Bijna 9 meter lang!!! Het is een splinternieuwe camper C28, We krijgen instrukties over het gebruik van de camper. Alles wordt gecontroleerd. Hans maakt foto,s. De camper is winterized, dus we kunnen geen water gebruiken. Er wordt geadviseerd om gewinterized te laten als je naar de Grand Canyon gaat, omdat het daar w.s. vriest. Anders kunnen de leidingen bevriezen en ontstaat er schade aan de camper. Er zijn voor 3 personen lakens, slopen, handdoeken, keukendoeken en dekens en kussens en serviesgoed, pannen  en bestek. Alles voldoende. Geen koffie apparaat, maar we heb

4 april

Woensdag 4 april.  ,,,, Bij het opstaan zien we dat er een laagje sneeuw is gevallen! Dat belooft nog wat! We waren al vroeg wakker, hebben rustig ontbeten en zijn om 8 uur vertrokken. We hebben vandaag weer een flinke rit gemaakt. Stop voor een koffie en een uitsmijter. Lekker gemakkelijk dat je dit even onderweg kunt doen.  Om 6 uur komen we aan op de camping in Lebanon, weer een mooie Koa camping in een groene omgeving. Hier zal het zomers mooi zijn. Nu is het nog koud. Vandaag hebben we wel een zonnetje gehad. De camping heeft heerlijk warme douches. Hans heeft pasta  met groente en gehakt gekookt.

5 april

Afbeelding
Donderdag 5 april. We staan weer vroeg op, we zijn toch vroeg wakker.. Rustig douchen, ontbijten en on the road again! De Route 66 blijkt een vrij smalle weg te zijn. We willen hem een stuk volgen, maar gaan al snel verkeerd en kiezen dan toch maar weer voor de snelweg. Richting Oklahoma. We waren van plan om onze neef Robin te ontmoeten, maar kregen bericht van mijn zus Ans dat hij plotseling naar Texas moet voor een lezing. Hij is pas vrijdag avond terug. . Daar wachten we niet op. We stoppen op een  camping voorbij Oklahoma. De wifi verbindingen zijn hier niet altijd goed op de camping. Bovendien is het lastig dat de tijden verschillen, dus als wij op de camping aankomen is het in Nederland nacht. 'sMorgens lukt het soms wel. Hans heeft weer gekookt : gehakt met aardappelen en boontjes en vegaballetjes. We vinden hier alles wel duur, zowel de campings als de boodschappen. Alleen de benzine en de koffie zijn goedkoop. Maar met een verbruik van 1 op 3 - 4 wordt het vanzel

6 april

Vrijdag 6 april Weer kilometers maken. Onderweg in Clinton zijn we naar museum route 66 geweest Leuk om te zien. We komen op een Koa camping tussen Clinton en Elk City. De nacht is weer erg koud.  Harde wind en nachtvorst. Gisteravond kaartspelletje 31 en. De harde wind is ook erg vervelend om te rijden. Jan moet erg aan het stuur trekken. Hij zegt dat het hoofdzakelijk komt door de kap boven de cabine.

8 april

Zondag 8 april. Opstaan bij koude wind. De klok is een uur terug gegaan. Onderweg nog steeds  een erg harde wind. Onze camper vangt veel wind door het voordak. We begrijpen niet hoe vrachtwagens nog zo hard kunnen rijden zonder te slingeren. Ons doel was Albuqurque maar omdat we een uur vroeger zijn kunnen we ook naar Grants gaan. Daar zjn we ook gekomen. Weer een goede camping. Wel veel stenen, weinig groen.  50 euro inclusief ontbijt. Het ontbijt stelt niet veel voor . De Amerikanen zijn wel erg vriendelijk en beleefd en maken een relaxte indruk.